De miből?
2017. január 22. írta: Dr. Senkiházi

De miből?

Mostanában egyre többször érkezett hozzám a kérdés, hogy miből is finanszírozom az utazásom. Kommentekben, privátban kerestetek meg ezzel és szívesen válaszoltam is a kérdésre – kinek rövidebben, kinek hosszabban. Nemrégiben egy kommentben még milliomosnak is tituláltak! Ekkor elgondolkodtam azon, hogy „hát persze, hisz nem ismer”. Ha ismerne, vagy legalább olvasta volna néhány bejegyzésemet, tisztán láthatná, hogy távolról sem ez a helyzet.

Mikor elindítottam a blogot, az egyik fontos „küldetés”, amit magamnak megfogalmaztam az írásával kapcsolatban ez volt: Megmutatni, hogy bárki képes lehet rá, aki veszi a fáradtságot. Igen, lehetséges beutazni a világot magyarként is.

Ez nyilvánvalóan nem megy jól, ha valaki a blogomra pillantva rögtön milliomosnak titulál, nemde? Leírom hát itt, honnan is van a pénz, és mire is volt elég eddig.

Mikor végleg elhatároztam, hogy nekivágok a három éves utazásomnak, egy dologban biztos voltam: külföldre szeretnék menni, akár képesítés nélküli munkát végezni. Ezzel három legyet is ütök egy csapásra: gyorsabban gyűlik össze a pénz, nyelvgyakorlásnak kiváló, és rögtön kipróbálom magam külföldön.

A döntés meghozatala után rögtön elmentem egy ügynökséghez, hogy közvetítsenek ki az Egyesült Királyságba, lényegében bármilyen vendéglátással kapcsolatos pozícióba. Egy hét múlva egy telefonos interjú után már meg is kaptam a szerződést, megvettem a repjegyeket és magam mögött hagyva az angol nyelvű magánovik világát „leléptem” Skóciába konyhai melóra, minimálbérért.

2015 március volt ekkor, a célom a következő volt: meg tudjak venni magamnak minden szükséges holmit (még nem igazán tudtam mik fognak kelleni) a 3 éves úthoz, és kb. 1 millió forintnak megfelelő font megspórolása az induláshoz. 5,5 hónap alatt, szeptember végére sikerült ezt megvalósítani. Lehetett volna hamarabb is ha nagyobb az önfegyelmem, de én ezzel is elégedett voltam. Kellett viszont ehhez az, hogy Staff Accomodationben laktam 2.5 hónapot, majd egy jobb állás megcsípése után 2 hónapig egy sátorban, végül az utolsó hónapot pedig egy lakókocsiban töltöttem. Nekem ez kaland volt, úton az álmaim felé – másnak talán nem férne bele.

Ez a pénz elég volt egy 2,5 hónapos otthoni tartózkodásra, 4,5 hónap Karib-tengerre, 5 hét New York-ra és egy napra Torontóban, útban visszafelé Skóciába. Ez nagyjából 8 hónap, ha leosztjuk akkor kijön, hogy átlagosan havi 125ezer forintból éltem ez alatt az idő alatt.

Skóciában 2016-ban 3,5 hónapot dolgoztam, immár Breakfast&Prep Chef-ként és borravalóval, bónusszal, adóvisszatérítéssel együtt spóroltam ez idő alatt kb. 1,4 millió forintnyi fontot. Ennyit számított a kicsivel jobb kereset, a tudatosabb spórolás és az, hogy a felszerelésem már megvan.

Ebben a pénzben eddig 1-1 nap Glasgow és London, 1 hét Izland, 1 jegygyűrű, 1 hónap Kalifornia, 2 hónap Hawaii és immár 1 hónap Új-Zéland van benne, az ehhez társuló nem túl barátságos árú repülőjegyekkel együtt. Aucklandben pedig vettünk felesben 2000 új-zélandi dollárért egy 18 éves Toyota Estimát, amiben azóta is lakunk, alszunk. Ezt persze nem átutalással kellett kifizetni...

demibol.jpg

Aki ismer, tudja (pláne Brigi), hogy nem bánok a legóvatosabban a pénzemmel, tehát amit fentebb olvastok még lehetne jobb is. De eközben ott a másik, spórolós oldal: az utazás első éve alatt 7 hónapot önkénteskedtünk szállásért és esetenként étkezésért cserébe, 3,5 hónapot pedig Skóciában dolgoztunk pénzért. Nem mindenki vállalja be ezeket, természetesen ezer módja van az utazásnak. Nekünk ekkora pénztárcával muszáj önkénteskednünk, hogy eljuthassunk azokra a helyekre, amiket látni szeretnénk. Hawaii-on a második hónapban átlagosan naponta és fejenként 1 dollárból elvoltunk, ami az eddigi rekordunk. Mégis úsztunk delfinekkel, jártunk zöld homokos tengerparton és felfedeztünk még sok csodát a szigeten.

Őszintén hiszem, hogy akinek egy ilyen vagy ehhez hasonló utazás az álma, az meg tudja találni a hozzá vezető utat. Valószínű, hogy be kell áldozni érte dolgokat, de ha valóban ez az ami éltet, akkor nem fog zavarni, hogy sátorban laksz, vagy hogy két hónapig nincs meleg vized fürdeni. El lehet ide jutni a nulláról, csak hinni kell benne és dolgozni érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://benceutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr9712144457
süti beállítások módosítása